Sunday, April 17, 2011

Global Pechakucha Night- Inspire Japan

昨晩、NYソーホーにあるTOTOギャラリーにて、Global Pechakucha Night - Inspire Japanが行われました。Pechakucha Night(ペチャクチャナイト)とは、クリエイティブな活動をしている人たちがそれぞれの考えやプロジェクトを共有する、カジュアルな楽しい集いです。昨日のGlobal Pechakucha Nightは、日本の震災復興を支援するためのプロジェクトやアイディアにフォーカスしたもので、60以上の都市で同時に行われました。私たちもHope for Japanの活動についてこの場でプレゼンし、日本のために集まった温かいメッセージを会場の皆さんに紹介しました。

Global Pechakucha Night - Inspire Japan was held in TOTO gallery in NY last night. Pechakucha night is an informal and fun gathering where creative people come together and share their ideas, works and thoughts. This 4/16 Global Pechakucha Night focused on recovery of Japan from the earthquake and tusnami, with more than 60 cities holding this event at the same day. We presented there about Hope for Japan and introduced to the visitors the warm messages that have been gathered for Japan.


150近くの人たちが会場に集まりました。私たちの希望の旗も正面のスクリーンの隣に飾っていただきました!

Nearly 150 people came to this event. 
Our flag of hope was displayed in the front wall next to the presentation screen!


Hope for Japanの活動についてプレゼン中。

Mio made a presentation about our project.


この会場でもメッセージステーションを設置し、多くの来場者から素敵なメッセージをいただきました!(こちらはまた後日ご紹介しますので楽しみにしていてくださいね。)

We created a message station at this event, and many of the visitors left with thoughtful and inspiring messages!

No comments:

Post a Comment